Lugu elust .... Jube hea :)

"Ühes kauges galaktikas universumi keskmes elab rühm olendeid, keda kutsutakse ajaisandateks ja kes valvavad kõige loodu üle. Nad vastutavad kõigi eluvormide evolutsiooni eest kogu oma valdusalas. Iga natukese aja tagant läheb keegi neist puhkusele. Neist ühe nimi on Crobe ja kätte jõuab tema kord puhkusele minna. Ta võtab ühendust oma galaktika reisikorraldajaga, et uurida võialikke puhkusevõimalusi.

"Noh, Crobe," ütleb reisikorraldaja. "Meie tähesüsteemi äärealal on Punane planeet, kus sa saad lõõgastuda ja rõõmu tunda kõikvõimalikest naudingutest."
Crobe vastas: "Ma käisin seal eemisel aastal ja see oli imetore, aga tahaksin midagi eksootilisemat."
"Kuidas oleks siis Rohelise planeediga täheparvest 401, kus sa lased lihtsalt end vabaks täieliku vaikuse ja rahu lõdvestavates ududes. See on hetkel väga populaarne."
"Ei," vastas Crobe. "Ma sooviksin suuremat väljakutset."

Reisikorraldaja vajus hetkeks mõttesse ja ütles nii: "Ma arvan, et mul on sinu jaoks just see õige asi. Universumi kaugeimas nurgas on pisike täheparv, mida kutsutakse Linnuteeks. Selles on Sinine planeet, kus saab mängida erinevaid mänge omaette ja teiste seal puhkavate ajaisandatega. Enamasti mängitakse peitust ja see on seal väga pupolaarne. Enne, kui sa lähed, saad valida, mitu elu sa tahad ja mis on su põhimäng igas elus. Kuna meie dimensioonis aega ei eksisteeri, võib sul olla ükskõik kui palju elusid. Kui sa sinna oled jõudnud, loobud sa mäletamast seda, kes sa oled, nii et sa saad iga elu jooksul ennast otsida. Mängude vahel, saad sa valida, missugust põhimängu sa enda leidmisel järgmises elus mängida tahad ja ka seda, mis soost tahad olla. Iga elumänguga kaasneb mitmeid väga naljakaid mänge, mida kutsutakse perekondadeks ja suheteks. Need ajavad sind hullusti naerma!"

Crobe näis olevat huvitatud: "See kõlab vahvalt. Räägi, mis mänge saan ma veel ennast otsides mängida."

"No neid on päris pikk nimekiri ja sa saad oma puhkuse jooksul mängida peaaegu kõiki. Väga populaarne on Sõdalase mäng. Sellega saad teada, kui mitu korda on sul võimalik lahingus või vägivaldselt surma saada ja sa aitad teistel puhkajatel teha sama. See on nii lõbus. Kõige naljakam selle juures on see, missuguse tõsidusega kõik seda võtavad. Enamik saavad seda mängda umbes 200 korda. Sa sured seda mängides naeru kätte ära.

Siis on olemas Kaupmehe mäng. Sellega saad teada, kui mitu korda saad rikkaks ja siis kaotad kõik sama eluaja jooksul. See pakub põnevust ja meelelahutust. On ka veel Töötegija mäng. Selle ideeks on teha ühte ja sama tööd iga päev kaheksa tundi ja nii viiskümmend aastat järjest. Sulle antakse niipalju raha, et vaevu oma pere ära toita ja vahetevahel end purju võtta. Või kui sa oled naissoost, siis saad teada, kui mitu korda jõuad sa oma majapidamise korda teha ja süüa valmistada, enne kui sa oma keha ära kurnad. Ma pole sellest veel päris hästi aru saanud, aga üks mäng on selleks, et aidata teistel puhkajatel mängu naasta ja nad kutsuvad seda "sünniks". Nüüd on üks, mis sulle kindlasti meeldib. Seda kutsutakse Õppimismänguks, mille eesmärgiks on näha, kui mitu süsteemi ja kontseptsiooni, mida kutsutakse filosoofiateks, suudad sa enda otsimise käigus ühe mängu jooksul koguda. Kui sa selles mängus hea oled, kujuneb sellest välja Õpetajate või Guru mäng, kus sa arvad, et oled end leidnud (oled valgustunud). Sa aitad ka teistel puhkajatel õppimismängu mängida.

Kuid nüüd tuleb populaarne ja hea uudis, mis on see, et sa saad igas mängus mängida Ohver-Kannataja mängu. Pärast seda oled naerust kõveras! Selle käigus saad näha, kui palju tavalisi situatsioone saad muuta katastroofideks, kui palju kordi saad sa haiguse tõttu surra, kui mitu korda saad sa põhjustada tundeid, mida nemad kutsuvad õnnetu-olemiseks. Teatavasti pead sa treenima oma mõistust, et teatud asju valeks pidama ja neile halba hinnangut andma hakata. Ma ei ole veel ise sellest päris hästi aru saanud. Kuuldatavasti saadetakse sind spetsiaalsesse kooli, et seda korralikult ära õppida. Enne seda saad ettevalmistava väljaõppe teistelt puhkajatelt, kes mängivad Lapsevanema mängu. Hakkad sellest peagi aru saama, kui piisavalt harjutad."
"See kõlab vahvalt. Pane mind kirja!" ütleb selle peale Crobe."

Colin P. Sissoni raamatust "Sisemine ärkamine"

Joonas Saks